Strategie verandering bestemmingsplan Zandpad

aleidwolfsen02

1. Zolang de huidige eigenaren (dwz de voormalige exploitanten) eigenaar blijven van de bootjes, krijgt geen enkele toekomstige exploitant een vergunning. Dit vanwege evt. financiele- of zeggenschapsverbanden met de huidige eigenaren, zoals uiteengezet in de wet BIBOB. Hierdoor zal blijkbaar het beveiligingsbedrijf als mogelijke exploitant afvallen. Wolfsen was in de raadsvergadering van 17 september erg vaag over dit punt en geen enkel raadslid vroeg hier voldoende op door.

2. De coöperatie (Macha’s) krijgt haar businessplan niet rond aangezien zij geen werkplekken kan garanderen. Zelf een boot neerleggen wordt gedwarsboomt door dezelfde gemeente die zoekt naar ‘een oplossing’ en een boot huren van de eigenaar (WEGRA) stuit op punt 1.

3. Er wordt naar het verbieden van de boten gekeken via het ontbinden van een afspraak met het Waterschap met betrekking tot toestemming om de boten in de Vecht te hebben liggen (zie video). Dit zal een soort van erfpachtafspraak zijn. Bij ontbinding moeten de boten weggesleept worden.

4. Bij eventuele onteigening of koop van de boten door de gemeente, wordt er gekeken naar een andere bestemming dan prostitutie. Lees: de bouw van nieuwbouwwoningen.

5. Er zullen geen (tijdelijke) nieuwe prostitutieplekken gecreeerd worden, totdat het Zandpad weer ‘opengaat’. Wolfsen zal zeggen geen geschikte plek te kunnen vinden. O.a. doordat hij stuit op tegenwerking van potentieel omwonenden.

Update:

De gemeente Utrecht onderzoekt op dit moment of de huurovereenkomsten voor de ligplaatsen die de oude exploitanten hebben met het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht kunnen worden opgezegd.

En hier lezen we dus hoe de gemeente Utrecht de patstelling wil doorbreken zonder zelf in de buidel te tasten om de huidige eigenaren van de boten uit te kopen:

De rekening word neergelegd bij het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht.

Het waterschap kan immers niet eenzijdig de overeenkomst met de eigenaren van de boten ontbinden. Nee, het waterschap zal met een afkoopsom over de brug moeten komen voordat de eigenaren instemmen met het ontbinden van de overeenkomst. Gezien het feit dat de boten momenteel een prostitutie/seksgelegenheid-bestemming hebben in het bestemmingsplan zullen de eigenaren van de boten uiteraard de hoofdprijs vragen bij het afkopen van de overeenkomst door het waterschap.

Mogelijke Toekomstvisie:
Vermoedelijk zal de gemeente De Graaf (WEGRA) en de overige eigenaars via punt 1 en punt 3 uitroken en uiteindelijk uitkopen, met als gevolg dat de zo gewenste nieuwbouwwoningen een realiteit worden. Om te voldoen aan de belofte van 160 werkplekken voor prostitutie zullen er beloftes worden gedaan voor de bouw van bijvoorbeeld een “Eros-centrum”, ergens op een industrieterrein ver weg van de bewoonde wereld. Of iemand ooit de financiering van een dergelijk centrum rond krijgt EN door de screening van de BIBOB komt, valt te betwijfelen..

Advertenties

One Comment on “Strategie verandering bestemmingsplan Zandpad”

  1. Joopie schreef:

    Zal toch niet zo erg zijn in deze bananenrepubliek!?!?


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s